vrijdag 23 september 2011

“Ik heb me aan de regels gehouden”

Burgemeester Cornelis onderschrijft conclusies KPMG

Burgemeester Wim Cornelis ziet met het KPMG-onderzoek bevestigd dat hij zich aan de regels heeft gehouden. “Op alle vragen die er aan ten grondslag lagen heb ik een positief antwoord gekregen van KPMG. Zou ik het nu weer zo doen? Nee, ik zou nu wachten tot ik burgemeester af was. De pijn die alle wilde verhalen mij en de stad doen, zijn het niet waard.” (23-09-2011)

Cornelis stelt over de conclusie van KPMG dat de schijn van mogelijke belangenverstrengeling door de burgemeester niet expliciet is vermeden: “Als ik eerst met een bakker praat over een klacht die hij heeft over gemeentelijk optreden en vervolgens koop ik een brood bij hem is er sprake van een schijn van verstrengeling. Het is onmogelijk om als burgemeester de schijn van mogelijke belangenverstrengeling te vermijden. Ik heb maatregelen genomen om die schijn zo veel mogelijk te mijden. In de eerste plaats door vanaf het begin open te zijn over mijn plannen. Ik weet me gesteund door de conclusie van het onderzoek. KPMG bevestigt dat de verstrengeling mij geen voordeel heeft gebracht en dat ik dat ook nooit heb nagestreefd. En dat is waar ik op beoordeeld wil worden. Daarom ook kan ik me vinden in de uitkomst van het onderzoek.”

De burgemeester wacht het debat in de raad op 28 september af.

Persbericht gemeente Gouda

Geen opmerkingen: