Wethouder Hans van den Akker: “Gouda heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om ervoor te zorgen dat onze prachtige historische stad zowel voor haar inwoners, als voor bezoekers en ondernemers aantrekkelijk is en blijft. Daarbij komt van alles kijken, variërend van evenementenbeleid en veiligheid tot samenwerking met ondernemers en het erkennen van vrijwilligersinspanningen. Onze investeringen in relaties met ondernemers en bewoners zijn met deze nominatie op waarde geschat. Daar ben ik heel blij om. Met elkaar spannen we ons in om Gouda goed op de kaart te zetten. Dit is, in combinatie met de recente bezoekerscijfers, een stevige bevestiging dat we op de goede weg zijn. Nu gaan we samen aan de slag om deze nominatie verder te benutten en om te zetten in klinkende munt.”
Publiekstrekkers
De vitale binnenstad met haar bijzondere combinatie van cultuurhistorie, winkels, horeca en evenementen is bij veel mensen nog te onbekend. Daarom start Stadsmarketing een grootscheepse promotiecampagne. Met onder andere een commercial op de regionale televisie, posters op driehoeksborden in de regio en banieren in de binnenstad. Daarnaast staat er nog veel op stapel dit jaar: uiteraard de publiekstrekker Kaarsjesavond en het steeds groter wordende evenement Gouda bij Kunstlicht met ijsbaan, lichtkunst en een gezellige kerstmarkt. Ook is er in de Sint-Janskerk en MuseumGoudA vanaf 23 november de bijzondere expositie ‘Schetsen van Schoonheid’ over de wereldberoemde Goudse Glazen en de originele cartons (ontwerptekeningen).
Persbericht gemeente Gouda
Geen opmerkingen:
Een reactie posten